Verkkokaupat

Vuonna 2020 noin 59 % suomalaisista osti vähintään kerran kuussa verkkokaupasta jotain. Kaiken kaikkiaan Suomessa verkkokaupan kokonaisliikevaihto on ollut arviolta 11,8 miljardia euroa. Siinä on paljon euroja.

Haluamme tarjota asiakkaalle parhaat ratkaisut verkkokaupan toteuttamiseen. Emme määrittele ennalta, että verkkokauppa pitää tehdä aina näin, sillä olemassa on useita tapoja aloittaa verkkokauppa ja haluamme löytää parhaan tavan tapauskohtaisesti.

Verkkokauppa ei ole vain tekninen ratkaisu. Verkkokauppaan kuuluu logistiikan suunnittelu ja toteutukset, maksuratkaisut, markkinointi, tuotekuvaukset, optimointi ja monta muuta asiaa, joiden kautta syntyy menestyvä verkkokauppa.

Kuinka perustan verkkokaupan?

Verkkokaupan perustaminen on helppoa. Toteutukseen on kaksi vaihtoehtoa: verkkokauppa palveluna tai verkkokauppa omana toteutuksena.

Palveluna verkkokauppa on kaikista helpoin ratkaisu ja se riittää usein alkuun oikein hyvin. Tällöin käytetään jotain olemassa olevaa verkkokauppa-alustaa, kuten Shopify tai MyCashFlow. Näin verkkokaupan voi perustaa jo muutamalla klikkauksella.

Omana toteutuksenaan verkkokauppa jakautuu taas karkeasti kahteen erilaiseen vaihtoehtoon. Toisessa käytetään avoimen lähdekoodin alustaa, joita ovat esimerkiksi WordPressin WooCommerce-verkkokauppa, Drupalin Commerce-verkkokauppa, Magento-verkkokauppa tai OpenCart-verkkokauppa. Toinen vaihtoehto on tehdä kokonaan alusta alkaen tarpeiden mukaan määritelty verkkokauppa-alusta.

Kaikki tavat palvelevat eri asiakasta. Siksi emme koskaan halua sanoa, että jokin ratkaisu on aina paras, vaan käymme jokaisen asiakkaan kanssa hänen tarpeensa läpi. Sitten päätämme yhdessä parhaan tavan verkkokaupan tekemiseen.