Digimarkkinointi
Digimarkkinoinnin tapoja ja keinoja on yhtä paljon kuin on erilaisia kanavia. Kullekin asiakkaalle sopivimman keinon ja kanavan valitseminen on osa ammattitaitoamme.
Digimarkkinointia voi toteuttaa yleisimmissä kanavissa, kuten Googlessa, Facebookissa ja vaikkapa LinkedInissä. Digimarkkinointiin kuuluu hakusanamarkkinointi hakukoneissa, erilaiset mainoskampanjat sosiaalisen median alustoilla ja yleiset display- eli kuvamainokset eri mainosverkoissa.
Toteutamme digimarkkinointia pääasiassa seurattuna markkinointina, jossa kehitämme kampanjaa seurannan avulla. Käytännössä digimarkkinointikampanja voi olla esimerkiksi verkkokaupan myynnin edistämistä varten luotu hakusanakampanja, jossa seurataan minkälaisilla mainoksilla ja hakusanoilla saavutetaan parhaat tulokset. Näiden tietojen perusteella kampanjaa voidaan muokata lisää.
Digimarkkinoinnin tapoja ja keinoja on yhtä paljon kuin on erilaisia kanavia. Kullekin asiakkaalle sopivimman keinon ja kanavan valitseminen on osa ammattitaitoamme.
Hakukoneoptimointi eli SEO
Hakukoneoptimointi voidaan jakaa karkeasti kahteen osaan: sisältöoptimointiin ja tekniseen optimointiin.
Sisältöoptimointi
Sisältöoptimoinnissa pyritään tuottamaan sivuston sisällöt niin, että ne vastaavat mahdollisimman pitkälle niitä hakusanoja, joilla ihmiset hakevat sivuille. Tämä on varsin yksinkertainen asia, kunnes sisältöjä ryhdytään tuottamaan ja miettimään tarkemmin, mitä nuo oikeat hakusanat ovat. Pian ollaankin suossa, vaikkei kukaan olisi edes laulanut mitään. Sivustot kilvoittelevat näkyvyydestä jatkuvasti ja tässä me voimme auttaa tekemällä hakusana- ja kilpailija-analyysin, joiden pohjalta voimme tuottaa optimoidut sisällöt.
Tekninen optimointi
Teknisessä optimoinnissa keskitytään verkkosivuston rakenteeseen ja toteutustapaan tekniseltä puolelta. Hakukoneoptimointiin on olemassa selkeät säännöt, joita noudattamalla saadaan paras mahdollinen lopputulos. Tekniseen optimointiin liittyy myös esimerkiksi sivuston latautumisnopeus.
Sosiaalisen median ylläpidot
Teemme yrityksille ja organisaatioille myös sosiaalisen median tilien ylläpitotöitä ja sosiaalisen median suunnitelmia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että käymme yhdessä asiakkaan kanssa läpi hänen toiveensa somen suhteen, teemme kanavakohtaisen suunnitelman päivittämisestä, koostamme materiaali- ja aihepankin sekä toteutamme suunnitelmat ja ylläpitotyöt. Vaikka ylläpito olisi ulkoistettu meille, tarvitsemme kuitenkin hieman apuja myös asiakkaalta, jotta saamme aina ajankohtaista tietoa uusimmista tapahtumista. Ulkopuolinen apu somekanavien päivittämisessä ja tarkkailemisessa helpottaa kuitenkin yritysten omaa työtaakkaa. Lisäksi säännöllinen ja suunnitelmallisesti tehty työ parantaa näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.